Tell me a story

Authors

  • Anna Iglesias Castelló Psychopedagogue

Abstract

Telling stories to children is a tradition that continues today because provides many beneficial for children and adults. As we will see in this article, the stories have a personal significance, relational, promotes the values , emotions and feelings, imagination, language and arithmetic and creativity. That is favoring skills and abilities that will help in the development of the person and solve everyday problems.

References

Abeyà, E. (Ed.) (2010). M’expliques un conte? Barcelona: Temes d’infància.

Caballeria, S. i Codina, Mª C. (2010). Contes populars catalans. 4a ed. Barcelona: Farell.

Lussà, J. (coord) (1999). Mil anys de contes d’animals. Saragossa: Baula.

“Alfin libros”, <http://www.alfinlibros.com/cas/index.php?idT=15&desc=Cuentos%20para%20 ni%F1os&pg= llistatLlibres> [consulta: 9 de novembre del 2012]

“Contar contes i fer matemàtiques: una experiència globalitzadora”, < http://www.ua.es/personal/SEMCV/Actas/ IIJornadas/pdf/Part36.PDF> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“El calaixet de recursos per a l’educació infantil”, <http://blocs.xtec.cat/elcalaixet/?page_id=28> [consulta: 7 de novembre del 2012]

“Estudi dels processos emocionals”, <http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/7974/tjab.pdf; jsessionid= F1C47EA1BDFB23DDFDF17C600D1D7C23.tdx2?sequence=1> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Inteligencia emocional”, <http://dspace.universia.net/bitstream/2024/195/1/Trabajo+imprimible.pdf> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Tot contes”, <http://www.totcontes.com/grans-classics> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Un conte clàssic com a eina terapéutica”, <http://www.copc.org/Documentos/files/Delegacions/PREMI%20

C O L%C2%B7 L E G I ATS _%20 E n%20 J o a n%20 s e n s e%20 p o r,%20 p e r%20N%C3%BAria%20Ti%C3%B3.pdf> [consulta: 16 d'octubre del 2012]

“Una mà de contes”, < http://www.super3.cat/unamadecontes/web/blog/blog/151> [consulta: 8 de novembre del 2012]

Downloads

Published

2013-11-01

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling