El treball en salut mental en un CEE. Un enfocament terapèutico-educatiu. Cent anys de Vil·la Joana
El treball en salut mental en un CEE. Un enfocament terapèutico-educatiu. Cent anys de Vil·la Joana
ÍNDEX
Prefaci. Ramon Almirall i Josep Amorós
Pròleg. Enric Font
BLOC 1. De la primera escola de “deficients” (1920) a centre terapèutico-educatiu immers en la inclusió educativa (2020)
Introducció
1. Vil·la Joana, 100 anys per a un bon futur. Enric Font
2. Vil·la Joana, petita ressenya històrica. Josep M. Soler (Pitu)
3. Un teixit clínico-educatiu (i social) per sostenir l’alumnat amb trastorn mental greu. Andrea Podzamczer i Julián Fábregas
4. El fet pedagògic en una institució especialitzada en el tractament d’alumnat amb TMG. Enric Font, Bet Rosàs i Irene Abilla
BLOC 2. Autisme
Introducció
5. El treball a l’aula amb infants amb autisme a Vil·la Joana. Andrea Podzamczer i Bet Rosàs
6. El joc dels infants amb trastorn de l’espectre autista. Joan Tort
7. El treball en relació amb el vincle i la comunicació amb alumnes amb funcionament autista. Rafa Villanueva, Anna Rosa Sanchis, Carla Galofré, Esther Gonzálvez, Maica Hidalgo, Natalia Bobadilla, Neus Garrofé i Rosario Rafoso
8. Cos, sonoritat, joc i moviment en els infants amb autisme i amb trastorns mentals severs: el treball des de les arts plàstiques, la música i la psicomotricitat. Josep Hurtado, Àngels Morral, Laura Robles i Josep Rota
BLOC 3. Trastorn mental greu
Introducció
9. L’atenció a l’alumnat amb trastorn mental greu al CEE Vil·la Joana. Julián Fábregas i Jordina Solsona
10. El treball psicoterapèutic a Vil·la Joana. Helena Soriano i Julián Fábregas
BLOC 4. Relació amb la comunitat i atencions externes
Introducció
11. El treball en xarxa. Sandra Rosés i Irene Abilla
12. USEB i CEEPSIR. La importància de la prevenció en l’etapa no obligatòria a educació (0-6 anys) en infants amb trastorn de l’espectre autista o trastorn de la relació i la comunicació. Anna Carreño, Pepi Daniel, Carla Galofré, Gemma Pellicer, Bet Rosàs, Rosario Rafoso i Joan Tort
13.El CRETDIC de Barcelona ciutat en relació amb el CEE Vil·la Joana. Joan de Diego
BLOC 5. Supervisió
Introducció
14.El treball de supervisió de casos. Una mirada externa, comprensiva i contenidora vers els usuaris, els seus cuidadors i la institució. Josep Maria Brun
15. Una experiència de supervisió a Vil·la Joana, casa de la paraula. Eugenio Díaz