Evolució educativa: per què el com és més important que el què
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.v0i50.1218Paraules clau:
Neurociència, Aprenentatge, Plasticitat neural, Funcions executives, EmocionsResum
Fa temps que es parla de canvis en educació, no només en el disseny dels currículums –que tanmateix es van succeint periòdicament sense que moltes vegades es percebi una necessitat clara de fer-ho–, sinó també, especialment d’uns anys ençà, en la manera com es transmeten els coneixements. Hi ha un sentiment de base, que neix dels professionals de l’educació i que poc a poc van recollint els gestors públics, de què la manera de transmetre els coneixements, és a dir, com s’ensenya, és tant important com què s’ensenya. En aquest article vull exposar que un dels principis orientadors més importants que han de fonamentar l’evolució del model educatiu és el canvi de perspectiva, no només per valorar el com sinó també, com espero demostrar, per fer que sigui més important que què s’ensenya. Ho faré des de la perspectiva dels coneixements actuals en neurociència aplicada a l’educació.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.