Els deures: la tanca entre l'escola i les famílies

Autors/ores

  • Luís García Campos EOEP Villaverde-Usera. Consejería de Educación

Paraules clau:

Orientació, Treball en xarxa, Aprenentatge, Familía

Resum

L'article relata una experiència d'orientació des d'una perspectiva comunitària per parlar i entendre la pràctica dels deures en el context de l'educació primària. La tanca ens permet representar el valor d'intercanvi, comunicació i conflicte que l'execució dels deures té entre les cultures escolar i familiar. Els deures escolars són entesos com un instrument que obliga a la col·laboració i la confrontació entre els espais educatiu i familiar.

Referències

Bleger, J. (1983): Psicohigene y psicología institucional. Buenos Aires: Paidós

Dubet, F. (2006); El declive de la institución. Profesiones, sujetos e individuos en la modernidad. Barcelona:Gedisa.

García Campos, L. (1999): La familia, espacio de convivencia y de socialización.Colección Temas de Escuela de Padres y Madres. Madrid: CEAPA

García Campos, L. (2011): La psicopedagogía desde una perspectiva operativa. Revista Huellas nº2. En www.revistahuellas.es

García Campos, L. (2013): De prácticas incluyentes a prácticas inclusivas. Los profesionales de la educación como sujetos y objetos de la violencia en el ámbito educativo. Revista Huellas nº 3. En www.revistahuellas.es

García Campos, L. (2013): Educación familiar. Colección Cursos. Madrid: CEAPA.

Meirieu, Ph. (2005): Los deberes en casa. Barcelona: Octaedro

Morin, E., Ciurana, Emilio R. y Motta R. (2002): Educar en la era planetaria. Salamanca: Unesco/Universidad de Salamanca.

Publicades

01.03.2017

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació