The homework: the fence between school and families

Authors

  • Luís García Campos EOEP Villaverde-Usera. Consejería de Educación

Keywords:

Orientation, Networking, Learning, Family

Abstract

The article reports an experience of orientation from a community perspective to speak and understand homework´s practice in the context of primary education. The fence allows us to represent the value of exchange, communication and conflict that the homework execution has between the school and family cultures. School homework are understood as an instrument that forces collaboration and confrontation between educational and family spaces.

References

Bleger, J. (1983): Psicohigene y psicología institucional. Buenos Aires: Paidós

Dubet, F. (2006); El declive de la institución. Profesiones, sujetos e individuos en la modernidad. Barcelona:Gedisa.

García Campos, L. (1999): La familia, espacio de convivencia y de socialización.Colección Temas de Escuela de Padres y Madres. Madrid: CEAPA

García Campos, L. (2011): La psicopedagogía desde una perspectiva operativa. Revista Huellas nº2. En www.revistahuellas.es

García Campos, L. (2013): De prácticas incluyentes a prácticas inclusivas. Los profesionales de la educación como sujetos y objetos de la violencia en el ámbito educativo. Revista Huellas nº 3. En www.revistahuellas.es

García Campos, L. (2013): Educación familiar. Colección Cursos. Madrid: CEAPA.

Meirieu, Ph. (2005): Los deberes en casa. Barcelona: Octaedro

Morin, E., Ciurana, Emilio R. y Motta R. (2002): Educar en la era planetaria. Salamanca: Unesco/Universidad de Salamanca.

Published

2017-03-01

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling