El PROJECTE ROMA. Experiències en la pràctica
Paraules clau:
Aprenentatge, Educació inclusiva, Família, Metodología, Treball en xarxaResum
L’article mostra l’evolució d’un grup de professionals de l’educació al voltant de la formació del Projecte Roma, una metodologia per a aprendre i organitzar el pensament, que afavoreix la convivència i l’aprenentatge. Es presenta la història i objectius del grup, i algunes experiències educatives tant de primària com de secundària, amb el desenvolupament més detallat de dos projectes específics duts a terme en el CEIP Poeta Pla i Beltran i a l’IES Fray Ignacio Barrachina d’Ibi. En aquestes experiències s’exposen de manera més específica cadascun dels passos d’un projecte d’investigació-acció segons el Projecte Roma: assemblea inicial, planificació de l’acció (pla d’operacions), acció i assemblea final. A partir d’ altres iniciatives d’incorporació del projecte es mostra la visió de la mestra de Pedagogia Terapèutica, el paper del mediador/a i l’acompanyament a famílies, així com una experiència en el món universitari.
Referències
López Melero, M. (2003). El Proyecto Roma Una experiència de educació en valores. Ed Aljibe.
López Melero, M (2004) Construyendo una escuela sin exclusiones. Una forma de trabajar en el aula con
proyectos de investigación. Ed. Aljibe.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.