El PROJECTE ROMA. Experiències en la pràctica

Autors/ores

  • Antonio Amor Mestre d’Educació Primària CEIP Pla i Beltrán, Ibi.
  • Gema Berenguer Psicòloga
  • Lourdes Carbonell Mestra especialista Pedagogia Terapèutica CEIP San Juan Bosco, Cocentaina
  • Maria José Lloret Mestra especialista en Pedagogia Terapèutica CEIP Miguel Hernández, Alcoi
  • Esther Sempere Leal Professora de Biologia IES F.I. Barrachina, Ibi
  • Teresa Sempere Leal Orientadora Educativa CEIP Francesc Cantó, Elx
  • Iolanda Torró Ferrero Professora associada del departament de Psicologia Evolutiva i de la Educació de la Universitat de València

Paraules clau:

Aprenentatge, Educació inclusiva, Família, Metodología, Treball en xarxa

Resum

L’article mostra l’evolució d’un grup de professionals de l’educació al voltant de la formació del Projecte Roma, una metodologia per a aprendre i organitzar el pensament, que afavoreix la convivència i l’aprenentatge. Es presenta la història i objectius del grup, i algunes experiències educatives tant de primària com de secundària, amb el desenvolupament més detallat de dos projectes específics duts a terme en el CEIP Poeta Pla i Beltran i a l’IES Fray Ignacio Barrachina d’Ibi. En aquestes experiències s’exposen de manera més específica cadascun dels passos d’un projecte d’investigació-acció segons el Projecte Roma: assemblea inicial, planificació de l’acció (pla d’operacions), acció i assemblea final. A partir d’ altres iniciatives d’incorporació del projecte es mostra la visió de la mestra de Pedagogia Terapèutica, el paper del mediador/a i l’acompanyament a famílies, així com una experiència en el món universitari.

Referències

López Melero, M. (2003). El Proyecto Roma Una experiència de educació en valores. Ed Aljibe.

López Melero, M (2004) Construyendo una escuela sin exclusiones. Una forma de trabajar en el aula con

proyectos de investigación. Ed. Aljibe.

Publicades

01.04.2015

Número

Secció

Pràctica professional