Aprenentatge docent entre iguals: mestres i escoles que aprenen uns dels altres
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.v0i50.1219Paraules clau:
Aprenentatge entre iguals, Desenvolupament professional, Formació de professorat, Comunitat professional, Xarxes d'escolesResum
De la mateixa manera que sabem que podem organitzar les interaccions entre alumnes perquè esdevinguin oportunitats d’aprenentatge- allò que comunament anomenem aprenentatge entre igualstambé és possible de fer-ho amb els docents, de forma que, a través de la col·laboració amb els col·legues, com en d’altres professions, els docents puguin aprendre uns dels altres. Crear espais de col·laboració entre mestres pot generar experiències d’aprenentatge entre iguals, que poden situar-se en el quefer diari dels docents, per tal de promoure un desenvolupament professional dins del seus rols i actuacions diàries. L’article revisa els escenaris d’aprenentatge entre iguals i situa la col·laboració docent -i es especial les comunitats professionals d’aprenentatge- com un mecanisme per a la millora professional. Es comenta la docència compartida, entesa com una col·laboració docent directa que permet que els co-docents puguin aprendre els uns dels altres. I, finalment, es fa referència a les xarxes que agrupen professorat de diferents centres per tal d’oferir-se oportunitats d’aprenentatge i acompanyament en els processos respectius de transformació educativa.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.