Ocupar-se del benestar dels infants. Una prioritat dels equips de Pla de barris als centres educatius de la ciutat de Barcelona
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.v0i50.1227Paraules clau:
Intervenció comunitària sistèmica, Educació emocional, Integració social, Treball interdisciplinar, Convivència escolarResum
El Consorci d‟educació de Barcelona dins del Pla de barris de la ciutat, impulsa mesures dedicades al benestar dels infants i les seves famílies, i per extensió a la resta de la comunitat educativa, introduint nous perfils professionals de l‟àmbit psicosocial en 38 centres públics de primària i secundària amb alts nivells de complexitat. El programa durarà tres anys i es troba en la meitat del seu desplegament. Es planteja una aportació professional que ampliï la mirada docent amb altres disciplines com l‟educació emocional, el treball social i la teoria sistèmica. Es descriuen aquests perfils i es reflexiona sobre les maneres de fer, les sinergies que poden generar i el treball interdisciplinar que tenen per objectiu. Fruit de la trobada del primer any s‟elabora una mena de decàleg del nou model de cura. Finalment, es proposa l‟Enfocament Global Restauratiu com a estratègia per a transferir als centres.
Referències
Albertí, M.; Pedrol, M. (2017). L’enfocament restauratiu en l’àmbit educatiu. Quan innovar l’escola és humanitzar-la. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 67, 46-70
Aucouturier, B. (1985) La práctica psicomotriz. Barcelona: Editorial Científico Médica
Camps, C. i García Olalla, D. (2004) La formación personal del psicomotricista como proceso de cambio y transformación. Entre líneas: revista especializada en psicomotricidad. Nº 16, pags. 7-20
Collet, J., i Tort, A. (2017). Escola, famílies i comunitat. Barcelona: Editorial Octaedro.
Geddes, H. (2010). El apego en el aula. Barcelona: Graó.
OCDE (2010). La Naturalesa de l’aprenentatge. http://transformacioeducativa.cat/recursos-recomanats/la-naturalesa-de-l-aprenentatgeocde-2010
Riera, R. (2010) La connexió emocional. Barcelona: Editorial Octaedro.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.