Educar per la pau, organitzar centres constructors de pau
Resum
L'article planteja com entenem l'educació per a la pau, i reflexiona sobre com aterrar-la al dia a dia d'un centre educatiu. Més enllà de les activitats didàctiques, perquè l'alumnat aprengui a ser agent constructor d'una cultura de pau és necessari que la visqui i la practiqui cuotidianamente: en la vida d'aula, en l'organització de centre, en la relació amb l'adult, o en la cooperació amb la comunitat.
Referències
CAIRETA, M (2010) Formació de formadors en educació per la pau. Material de suport per al Projecte de convivència i Èxit Educatiu del Departament d’Educació. ECP.
DELORS, J. I altres (1996). L'educació enterra un tresor. Informe a la UNESCO de la Comissió internacional sobre la educació per al segle XXI. Edicions UNESCO.
TUVILLAS, J. Cultura de paz: desafio para la educación del siglo XXI. www.monografias.com
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.