El PROJECTE ESCOLTA'M: acompanyar per capacitar

Autors/ores

  • Antoni Giner Tarrida Psicopedagog. ICE UB
  • Carme Saumell Mir Psicopedagoga. SEETDIC Vallès Occidental

Resum

Les vivències educatives escolars generen constants reflexions sobre la nostra pràctica, i en general és l'alumnat qui d'una manera o altra ens impulsa a aplicar noves estratègies i a repensar vells formats. Copsar el desig de l'alumne de ser acceptat tal com és i que creguin en ell per aconseguir els aprenentatges, ens va motivar per trobar noves respostes a diverses inquietuds compartides davant d'una realitat cada vegada més complexa respecte a la tasca educativa de l'acció tutorial. L'objectiu d'aquest article és presentar el que s'entén per tutoria personalitzada, i què vol dir acompanyar per capacitar, així com les característiques proncipales del projecte Escolta'm.

Referències

Barudy, J. i Dantagnan, M. (2005). Los buenos tratos a la infancia. Barcelona: Gedisa

Cyrulnik, B. (2002). Los patitos feos. La resiliencia: una infancia infeliz no determina la vida. Barcelona: Gedisa.

Henderson, E. (2006). La resiliencia en el mundo de hoy. Barcelona: Gedisa.

Henderson, E. (2005). Resiliencia en la escuela. Barcelona; Paidós.

Melillo, A. i Néstor, E. (2005). Resiliencia. Descubriendo de las propias fortalezas. Barcelona: Paidós.

Angel, P. y Amar, P. (2007). Guía práctica del Coaching. Barcelona: Paidós.

Auberni, S. (2007). Convivir en paz la metodología apreciativa. Bilbao. Descleé de Brouwer.

Bou, J.F. (2007). Coaching para docentes. Alicante. ECU.

Cano, E. (2005). Cómo mejorar las competencias de los docentes. Barcelona. Graó.

Giner, A. y Puigardeu, O. (2008). La tutoría y el tutor. Estrategias para su práctica. Barcelona. Horsori.

Marina, J.A. (2004). La inteligencia fracasada. Teoría y Práctica de la estupidez. Barcelona. Anagrama.

Descàrregues

Publicades

04.12.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació