Transició entre etapes educatives. Reflexions i propostes per a una optimització de la col·laboració entre etapes

Autors/ores

  • Juan Carlos Barroso Sánchez Assessor psicopedagògic EAP B-01 Nou Barris, Barcelona

Resum

En aquest article es reflexiona sobre el concepte de transició i les seves implicacions en l'àmbit educativo.

Per a una òptima transició entre etapes ha d'haver una bona coordinació entre els professionals dels diferents centres implicats. Aquesta coordinació entre etapes ha d'estar sustentada en 4 pilars: la col·laboració, l'atenció a la diversitat i la convivència, el currículum i la informació. Es proposa un model de treball perquè aquesta coordinació sigui més efectiva i, per tant, la transició entre etapes sigui el més suau possible. Finalment, es parla sobre el paper que els Serveis Educatius de Zona, a Catalunya, haurien de tenir en aquest procés.

Referències

Bonals, J. (1996). El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona. Graó.

Coll, C. (1987). Psicología y currículum. Barcelona. Laia.

Departament d'Educació (2009). Educació aprendre junts per viure junts. Pla d'acció 2008-2015. Barcelona.

Gimeno Sacristán, J. (1996). La transición a la educación secundaria. Madrid. Morata.

López Hernández, A. (2007). 14 ideas clave. El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona. Graó.

Selvini Palazzoli (1987). El mago sin magia. Barcelona. Paidós Educador.

Descàrregues

Publicades

11.12.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació