Transició entre etapes educatives. Reflexions i propostes per a una optimització de la col·laboració entre etapes
Resum
En aquest article es reflexiona sobre el concepte de transició i les seves implicacions en l'àmbit educativo.
Per a una òptima transició entre etapes ha d'haver una bona coordinació entre els professionals dels diferents centres implicats. Aquesta coordinació entre etapes ha d'estar sustentada en 4 pilars: la col·laboració, l'atenció a la diversitat i la convivència, el currículum i la informació. Es proposa un model de treball perquè aquesta coordinació sigui més efectiva i, per tant, la transició entre etapes sigui el més suau possible. Finalment, es parla sobre el paper que els Serveis Educatius de Zona, a Catalunya, haurien de tenir en aquest procés.
Referències
Coll, C. (1987). Psicología y currículum. Barcelona. Laia.
Departament d'Educació (2009). Educació aprendre junts per viure junts. Pla d'acció 2008-2015. Barcelona.
Gimeno Sacristán, J. (1996). La transición a la educación secundaria. Madrid. Morata.
López Hernández, A. (2007). 14 ideas clave. El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona. Graó.
Selvini Palazzoli (1987). El mago sin magia. Barcelona. Paidós Educador.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.