Aplicació del Disseny Universal de l'Aprenentatge: una proposta per acostar el "medi" a tots els alumnes

Autors/ores

  • Dolo Ramon Escola Estel, Calldetenes
  • Mercè Masdeu Escola Estel, Calldetenes

Resum

El moviment inclusiu ha introduït canvis conceptuals altament significatius en el camp de l'educació especial, produint al seu torn transformacions en les pràctiques d'educació especial en relació al que aprenen els alumnes i el lloc on se'ls ensenya. En l'article presentem una estratègia (TRIPSA) per planificar i ensenyar continguts a grups acadèmicament diferents d'alumnes que es basa en les premisses del Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA).

Referències

Congrés internacional “Una escola per a tothom”. Estratègies d’intervenció i avaluació.

COWLEY, J.F.; S. RENÉ (2001): Competència en llegir i escriure i ciències per a estudiants amb discapacitats d’aprenentatge. Parmar. Reading & Writing Quatery, 17

FISHER, J.B.: “Mediar l’aprenentatge d’estudiants de Secundària acadèmicament diversos en matèries de contingut”. A, D. DESHLER, D.D.;
SCHUMAKER, J.; R. HARRIS,K.R.; GRAHAM, S.: Teaching every adolescent every day.

FONT i ROURA, J. (2000): Una proposta per adequar els materials curriculars pensant amb tots els alumnes.

LENZ, K. i SCHUMAKER, J.: Adapting Language Arts, Social Studies and Science Materials for the inclusive classroom.

Descàrregues

Publicades

01.11.2005

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació