Reptes i reflexions entorn l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) durant el context de pandèmia
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi53.2637Paraules clau:
TEA, Carrilet, COVID-19, Pandèmia, EscolaResum
Aquest document pretén ser una reflexió sobre la situació davant la qual els professionals de l’educació ens hem trobat durant la pandèmia per la COVID-19. Malgrat que la situació sanitària requereixi mesures de distància i protecció, els mestres hem de pensar noves fórmules per mantenir els vincles afectius amb els alumnes, fórmules per seguir promovent el contacte emocional, tan inherent a la possibilitat d'apropament espontani i viu. Repte especialment difícil en el cas dels alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Recollim les experiències i situacions viscudes per l’equip del Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet, centre específic per infants amb TEA, en la seva atenció durant el confinament i post confinament. Experiències que ens permetin pensar les possibles seqüeles d’aquesta situació i els reptes que s’obren per als professionals a partir d’ara.
Referències
Baron-Cohen, S., Leslie, A.M. and Frith, U. (1985). Does the autistic child have a “theory of mind”?. Cognition 21 (1):37-46
Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet (2012). Comprensión y abordaje educativo y terapéutico del TEA (Trastorno del Espectro Autista). Barcelona: Horsori.
Coromines, J. (1998). Psicopatología arcaica y desarrollo. Barcelona, Paidós.
Farrés, N. (2019). Confluència de les vessants educativa i terapèutica per al treball amb infants amb TEA: de l’emoció a la cognició. Desenvolupa: Revista Atenció Precoç. Recuperado de: Confluència de les vessants educativa i terapèutica per al treball amb infants amb TEA: de l'emoció a la cognició.
Piaget, J. y Inhelder, B. (1969). Psicología del niño. Madrid: Morata. Decimocuartaedición, 1997.
Sanchís, A. (2012) De l'autosensorialitat a la paraula en contextos interactius. Desenvolupa, 33, 1-16.
Viloca, Ll. (2003) El niño autista: detección, evolución y tratamiento. Barcelona: Ediciones CEAC. Reeditado por Col·leccions Carrilet, 2012.
Wing, L. (1981). Asperger's Syndrome: a Clinical Account. Psychological Medicine, 11:115-130.
Winnicott (1993). Realidad y juego. Barcelona: editorial Gedisa.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.