La pandèmia i l’escolarització de l’alumnat nouvingut i en risc social

Autors/ores

  • Fina Collell Suriñach Treballadora Social. EAP d’Osona Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5017

Paraules clau:

Vulnerabilitat, Nouvinguts, Acompanyament, Treball en xarxa, Equitat

Resum

L’escolarització de l’alumnat nouvingut i en risc social és tot un repte per a la comunitat educativa. Aquest fet ens planteja, tot sovint, interrogants i actuacions força diferents de les que el professorat estava acostumat a realitzar fins fa pocs anys. Fa dues dècades que els centres educatius es troben immersos en canvis constants i això fa que els docents i tots els professionals del món educatiu hagin de replantejar-se de manera continuada, criteris i actuacions que garanteixin l’equitat educativa, una educació de qualitat i d’igualtat d’oportunitats per a tothom. Amb la pandèmia s’ha posat en relleu, encara més, les dificultats en els processos educatius i en l’accés a recursos bàsics que presenta l’alumnat i les famílies en situació de risc social i de vulnerabilitat. Vivim en un món de canvis continuats i cal un coneixement proper d’aquesta realitat complexa i el treball en xarxa de tots els professionals implicats per poder fer front als nous reptes que se’ns presenten.

Publicades

21.05.2021

Número

Secció

Experiències professionals i personals [DESIGUALTAT SOCIAL I PANDÈMIA]