La demanda de col·laboració al CRETDIC i la seva transformació en el procés d'assessorament
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi62.504978Paraules clau:
assessorament col·laboratiu, demanda de col·laboració, coproducció de la demanda, procés de tancament, CRETDIC, modalitats de tancamentResum
El document recull el treball realitzat en el marc d’un grup d’intervisió de professionals del CRETDIC (Centre de Recursos Educatius per alumnat amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta) dels diferents territoris de Catalunya entorn a la importància d’analitzar, redefinir i concretar la demanda d’intervenció i el seu tancament en el marc de l'assessorament col·laboratiu.
Entenent aquesta demanda com quelcom viu que es redefineix i construeix al llarg del procés d’assessorament, el tancament no es contempla com un acte finalista, sinó com un procés que ha de ser coproduït entre tots els agents implicats.
En el document, s’identifiquen diverses modalitats de tancament, incloent l'assoliment de fites, la transició de l'alumnat i les dificultats en la col·laboració. A més, es proposen criteris i procediments per orientar aquest procés tot destacant la necessitat de reflexionar sobre els reptes que els professionals afronten en l'assessorament col·laboratiu.
Referències
Bolea, E.; Cárcel. E (2019). Temps lògics en el procés d'assessorament. A Bolea, E. i Cárcel. E Eix 2. Marc de referència psicopedagògic El marc conceptual en què se sustenta l'avaluació i intervenció psicopedagògica. (p 23-24)
Bolea, E.; Cárcel, E. (2019). Eix 4 L'avaluació: processos i àmbits. Universitat Oberta de Catalunya La dimensió temporal del procés (p 22) . Coproduir la demanda (p28)
Bolea, E. (2010). Els llocs de la supervisió. Consideracions sobre la supervisió en equips educatius. Quaderns d'Educació Social, núm. 13 págs. 81-96
Bonals, J.; Gonzàlez, À. (2011). La demanda de evaluación psicopedagógica. A: M. Sànchez y Bonals, J. La evaluación psicopedagógica (pp. 23-44). Graó.
Díaz, E., Calandria, E.; Freiría, A.; Parra, A.; Pérez, M. (2009). El acompañamiento en salud mental: acompañar en el lazo social. Educación Social, núm. 42, p 73 - 89
Nieto, J. M.; Portela, A. (2006). Una perspectiva ampliada sobre el asesoramiento en educación. Revista de educación, 339, pp. 77-96.
Renau, M.D. (1998) ¿Otra psicología en la escuela?: Un enfoque institucional y comunitario. Paidos.
Sennet, R. (2008). El artesano. Anagrama
Ubieto, J.R. (2004). La Funció psicològica de l’espera: aplicacions en els àmbits clínics, educatius i socials. Full Informatiu del COPC,172, 8-9.
Ubieto, J.R. (2012). La construcción del caso en el trabajo en red: teoría y práctica. Editorial UOC.

Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 Enric Bolea López, Montserrat Talaya López , Rosa Gómez Aixendri, Pilar Pàmies Perna, Imma Balart Colom, Míriam Pérez Jiménez, Mireia Casals Petit, Andrea Armengod Borda

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.