Assessorament, consciència crítica i compromís social
Paraules clau:
Assessorament, Compromís social, Consciència crítica, CiutadaniaResum
Si l'assessorament psicopedagògic pretén millorar la qualitat educativa dels centres escolars no es pot centrar únicament en intervencions dirigides a alumnat que manifesta necessitats educatives especials. Necessàriament ha d'incorporar propostes que posin èmfasi en l'atenció a la diversitat a les aules ordinàries, en el treball en equip del professorat o en el treball cooperatiu, per citar-ne algunes. En aquest article s'esbossa una de les moltes propostes possibles d'assessorament que trenquen amb la concepció restringida de la pràctica assessora centrada en el dèficit. Es presenta un treball a l'aula que inclou la presència del docent i l'assessor, amb la pretensió, en aquest cas, de potenciar el compromís dels alumnes cap als seus aprenentatges, les millores del propi centre i de l'entorn proper. Un treball d'aquestes característiques trenca amb metodologies tradicionals, fa l'alumnat més competent social, amb més capacitat dialògica, més participatiu, prevé les conductes disruptives i la manca d'interès en els aprenentatges escolars, i facilita que tot l'alumnat es pugui beneficiar del que es fa a l'aula ordinària.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.