Una experiència d'educació inclusiva a la comarca del Berguedà
Resum
Hi ha diferents maneres d'apropar-se als sistemes educatius que auguren un progrés en educació. El nostre propòsit, en aquest article, és donar a conèixer l'experiència que hem dut a terme en un col·lectiu d'escoles de Berguedà des d'un model inclusiu d'educació. Amb aquesta intenció explicarem el que suposa, des del nostre punt de vista, l'educació inclusiva i el treball que hem realitzat per a aproximar-nos a un model teòric més proper al que entenem que hauria de ser l'educació al segle XXI.
Referències
AINSCOW, M. (2001): Desarrollo de escuelas inclusivas. Madrid. Narcea.
ARDANAZ, L.; ARMEJACH, R. (2004): La escuela inclusiva. Prácticas y reflexiones. Barcelona. Graó. Col·lecció Claves para la Innovación Educativa, 26.
BENLLOCH, M.; FEU, Mª. T.; SELLARÈS, R. (2002): Com fer escola de tots i per a tots. Barcelona. Associació de Mestres Rosa Sensat. Temes d’Infància, 41
BLEGER, J. (1985): Temas de psicología: Grupos operativos en la enseñanza. Buenos Aires. Ediciones Nueva Visión.
BRAY, S., (2001): “Components crítics en el desenvolupament de l’educació inclusiva”. Suports Vol. 5. Núm. 1, pp. 26-31.
BRAY, S (2001): “L’educació inclusiva: definició, context i motius”. Suports Vol. 5. Núm. 1, pp. 18-25.
CASSANY, D. (1993): La cuina de l’escriptura. Barcelona. Empúries.
DARLING-HAMMOND, L. (2001): El derecho de aprender. Barcelona. Ariel educación.
ELBOJ, C; PUIGDELLÍVOL, I; SOLER, M; VALLS, R. (2004): Comunidades de aprendizaje. Barcelona. Graó
FULLAN, M. (2002): Los nuevos significados del cambio en la educación. Barcelona. Octaedro.
GRAHAM, S; HARRIS, K .R. (2005): Writing better. Effective Strategies for Teaching Students with Learning Difficulties. Baltimore. Paul H. Brookes.
IDOL, L., (1998): “Qüestions relacionades amb la construcció d’escoles col·laboradores i inclusives”, Suports, Núm. 2, pp.42-56.
PALOU, J; BOSCH, C. (Coord.) (2005): La llengua oral a l’escola. 10 experiències didàctiques. Barcelona. Graó
PUIG, J. M; MARTIN, X; ESCARDÍBUL, S; NOVELLA, A; (2000): Com fomentar la participació a l’escola. Propostes d’activitats. Barcelona. Graó.
PUJOLÀS, P. (2003): Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge cooperatiu a l’aula. Vic. Eumo.
STAINBACK, S; STAINBACK, W. (2001): Aulas inclusivas. Un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo. Madrid. Narcea.
TONUCCI, F. (2004): Quan els infants diuen prou!. Barcelona. Graó. Biblioteca de Guix 138.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.