Lectura Fàcil per a alumnat nouvingut

Autors/ores

  • Jaume Serra Milà EAP B.13 Terrassa

Resum

S'exposa el procés i resultats de la investigació realitzada per l'autor, sobre l'aplicació dels principis de la lectura fàcil en alumnat d'ESO immigrant acabat d'arribar a Catalunya. Es descriuen breument els materials elaborats: la novel·la "La Fletxa Negra", de RL Stevenson, adaptada a lectura fàcil, una guia per redactar textos d'aquestes característiques, suggeriments per al redactat d'enunciats de problemes, amb alguns exemples, i models de documents per comunicats a les famílies d'aquest alumnat. La memòria, que inclou el conjunt de materials elaborats, es pot consultar a http://xtec.cat/~jserra18.

Referències

CONSELL D’EUROPA (2002) Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de llengües.
<http://www6.gencat.net/llengcat/publicacions/marc/> [en línia] [Data de consulta: 01/10/09]

SERRA MILÀ, JAUME (2008) La lectura fàcil, una necessitat per a la inclusió de l’alumnat nouvingut d’ESO. Llicència d’estudis retribuïda (modalitat A). Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. Curs 2007-2008. < http://xtec.cat/~jserra18> [en línia] [Data de consulta: 01/10/09]

STEVENSON, ROBERT LOUIS (1998) La Fletxa Negra. Barcelona: La Magrana (L’Esparver, 78).

TRONBACKE, BROR INGEMAR (1999) Directrius per a materials de Lectura Fàcil. [en línia] Barcelona: Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Eines per a la biblioteca (núm. 1). [Data de consulta: 01/10/09] <http://www.cobdc.org/publica/directrius/lectura_facil.pdf>

Descàrregues

Publicades

20.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació