El treball cooperatiu a les aules

Autors/ores

  • Joan Domingo Professor d’Automàtica de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona. Coordinador del Grup d’Interès en Aprenentatge Cooperatiu (GIAC) de l’ICE de la UPC

Resum

El treball cooperatiu és un instrument al servei de la docència que abasta des de les edats més primerenques fins als estudis més elevats de la universitat; tot és qüestió d’utilitzar les estratègies escaients a cada edat. En aquest article pretenem posar de relleu els trets més significatius de l’aprenentatge cooperatiu i comentar els aspectes bàsics relatius a la formació dels grups d’estudiants i el treball a l'aula. Aspectes de detall, per la necessària extensió d’un article, haurien de formar part d’un altre article. La nostra pretensió és, només, exposar elements introductoris.

Referències

GROSS DAVIS, B. (1999). Cooperative Learning: Students Working in Small Groups. Speaking of Teaching. Stanford University Newsletter on Teaching. Winter 1999, Vol. 10, No. 2.

JOHNSON, D. W., and JOHNSON, R. T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Edina, MN: Interaction Book Company.

JOHNSON, D. W. (1991). Human relations and your career (3rd. ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

JOHNSON, D. W., JOHNSON, R. T. and HOLUBEC, E. J. (1993). Cooperation in the classroom. (6th ed.). Edina, MN: Interaction Book Company.

JOHNSON, D. W., JOHNSON, R. T.  (1999). Learning together and alone: cooperative, competitive, and individualistic learning. Boston: Allyn and Bacon.

JOHNSON, D. W., JOHNSON, R. T., and SMITH, K. (1991). Cooperative learning: Increasing college faculty instructional productivity (ASHE-ERIC Higher Education Report No. 4). Washington, DC: The George Washington University, School of Education and Human Development.

THOMPSON, J. D. (1967). Organizations in action. New York: McGraw-Hill.

Descàrregues

Publicades

26.03.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació