Autisme i inclusió educativa: algunes claus per a la reflexió
Resum
L'autisme és un dels trastorns que més dubtes suscita a l'hora de parlar d'inclusió educativa. En l'article es proporcionen algunes de les claus que poden facilitar l'escolarització plena d'aquest alumnat, al temps que poden servir de reflexió
Referències
Departamento de Educación del Gobierno Vasco (2003): Programas de Innovación educativa.2003-2006. Vitoria: Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco.
MENDÍA, R.: La evaluación de la competencia curricular. Material por publicar.
PORTER, G. & RICHLER, D., Eds. (1991): Changing Canadian Schools: Perspectives on disability and inclusion. Toronto, Ontario: G. Allan Roeher Institute.
BONDY, A. & FROST, L. (1994): The Picture Exhange Communication system: training manual. New Cherry Hill, N.J.: Pyramid Educational Consultants.
CENTRO NACIONAL DE RECURSOS (1989): Necesidades educativas especiales en la escuela ordinaria. Madrid, CNREE
HERRERO, J.M. (1995): “¡O se lo enseñamos ahora o (probablemente) no lo aprenderán nunca! El dilema de tomar decisiones sobre el qué y el cómo enseñar a los alumnos con autismo y con otros trastornos graves del desarrollo”. En Autismo: La respuesta educativa. Actas del VIII Congreso Nacional de AETAPI. Madrid: Aetapi.
RIVIÈRE, A. (1997): “El tratamiento del autismo como trastorno del desarrollo: principios generales”. En A. Rivière y J. Martos (comp.): El tratamiento del autismo. Nuevas perspectivas. Madrid: IMSERSO
SCAHEFFER, B.; MUSIL, A. y KOLLINZAS, G. (1980): Total Communication: A signed sepeech program for non-verbal children. Champaing, Illinois: Research Press
TAMARIT, J. (1989): “Uso y abuso de los sistemas de comunicación”. Comunicación, Lenguaje y Educación, 1, 81-94
WATSON, L.; LORD, C.; SCHAFFER, B. y SCHOPLER, E. (1989): Teaching Spontaneous Communication to Autistic and Developmentally Handicapped Children. New York: Irvington Pu
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.