El repte del TEA lleu. El que la capacitat amaga
Paraules clau:
TEA lleu, Síndrome d'Asperger, Emocions, Adolescència, Necessitats educatives especialsResum
Cada cop més, trobem dins les aulesalumnes actualment diagnosticats com a TEA lleu. Alumnes amb un perfil disharmònic, si tenim en compte per una banda les seves capacitats cognitives, sovint per sobre de les dels seus companys. I per altra, actituds estranyes, desadaptades o inclús disruptives i desafiants en les situacions socials.
Intentarem recollir el patiment d’uns alumnes en risc de que oblidem que funcionen sota un trastorn mental tant greu com és el TEA, perquè no es fa tant visible com aquells alumnes amb un autisme estructural, sovint amb retard mental associat i sense llenguatge.
En alguns casos, correm el risc d’entendreles manifestacions conductuals d’aquests nois com un trastorn en sí, i etiquetar-los (i tractar-los) comun Trastorn de conducta negativista desafiant.
Però també correm el risc, en d’altres, de no tenir-los al cap com a nois amb un diagnòstic, perquè es fan invisibles a l’escola, perquè no porten problemes. Nois, però, queacaben col·locant l’angoixa en altres àmbits com és al retornar a casa després de la jornada escolar. Nens solitaris, que quan arriba l’adolescència poden ser blanc de burles sense que ningú se n’adoni, amb un perill gran de descompensacions greus.
L’objectiu d’aquest article, és, doncs, fer visible el patiment d’aquests alumnes. Recordar i conscienciarde l’existència d’uns nens i nenes que malgrat no ho sembli, perceben el món des de l’autisme.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.