Anàlisi i intervenció contextual en les conductes disruptives i desafiants d'un alumne amb TEA
Paraules clau:
Trastorn de l'Espectre Autista, Conducta, Educació inclusivaResum
L'objectiu d'aquest treball és analitzar si la transformació del context educatiu d'un alumne amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) pot reduir les seves conductes desafiants, derivades dels dèficits perceptius, comunicatius i socials associats a aquest trastorn. A partir d'aquest supòsit, plantegem la modificació de l'entorn i el desenvolupament d'estratègies educatives en una aula d'Infantil de 4 anys en un Centre d'Acció Educativa Singular (CAES), una classe molt nombrosa amb alumnat de característiques especials, en la que hi assisteix un alumne amb TEA. Les dades d'aquest estudi de cas s'han recollit i analitzat mitjançant la metodologia qualitativa. I els primers resultats indiquen que la modificació contextual ajuda a pal·liar les limitacions socials d'infants amb TEA, facilita la seva inclusió a l'aula i pot ser una alternativa educativa a les intervencions realitzades fins el moment.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.