The USEE conduct disorder of the Secondary School Narcís Xifra Masmitjà of Girona

Authors

  • Àngels Donadeu i Farrarons Special Education Educator
  • Carme Jiménez i Moreno USEE Educational Counselor
  • Lídia Renart i Colom USEE Educational Conselor

Abstract

In the article that follows, we make a reflection on our everyday educational pratice in USEE Conduct Disorder (TC) of Secondary School Narcís Xifra Masmitjà in Girona. It reflects the methodology, organization, running, practice, etc. of this resource, which is a Pilot scheme initiated the previous year. It is the first and only of the province of Girona.

References

Bardón, C.; Vilà, F. (2002). El trastorn mental greu a la infància i l'adolescència en l'assitència psiquiàtrica i psicològica i en els àmbits escolar i social. Ponència presentada en el 1er Congrés Català de Salut Mental del nen i l'adolescent. Barcelona.

Bolea, E.; Burgos, F.; Duch, R. ; Vilà, F. (2004). Intervenció psicopedagògica en els trastorns del desenvolupament. Mòdul: Els trastorns de conducta. Barcelona. UOC.

Gallardo, A. (2004). Atenció educativa per a l'alumnat amb necessitats educatives especials (NEE) associades a trastorns de la personalitat i/o conducta. Licència d'estudis. Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya.

Pennac, D. (2008). Mal d'escola. Barcelona. Biblioteca Universal Empúries.

Winnicott, D. (1999). La tndencia antisocial a Escritos de Pediatría y Psicoanálisis. Barelona. Paidós Psicología Profunda

Downloads

Published

2019-07-28

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling