The construction of a model of attention to diversity in a secondary school: organizational strategies and procedures

Authors

  • Mª José Cesena Psychologist. Nou Barris Education Psychology Advisory Team
  • Victòria Montoya Secondary School Josep Pla Educational Psychologist
  • Araceli Viñes Pedagogical Coordinator of the Josep Pla Secodary School

Abstract

The next article shows us a summary of the process followed by a secondary school in the construction of a model for diversity. Taking into account the actual situation and analyzing the educational needs of the center and its students, the goal is to move towards a model which could give a response to diversity from an inclusive perspective.

References

Castilla Castilla T., 2009. Factors significatius per a l’escolarització de l’alumnat amb trastorns generalitzats del desenvolupament. Intervenció Psicopedagògica per a l’escola inclusiva. [en línia]. [Consultat:14/12/2011).
Disponible a internet: http://phobos.xtec.es/sgfprp/resum.php?codi=1934

Coma Dosrius, Ramon i Carné Valls, Montserrat: Diversitat i excel·lència. IES Marta Mata: [en línea]. [Consultat:14/12/2011). Disponible a internet: http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/file.php?file=docs/pi/PI%20InstitutMMata.pdf%20

Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació 2008. Aprendre junts per a viure junts. Bases per al Pla d’Acció 2008-2015. http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf

Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació, 2009. Direcció General de l’Educació Bàsica i el Batxillerat. Diversitat i Acció tutorial. Plans Individuals Educació secundària. http://www.xtec.cat/edubib.

Downloads

Published

2012-01-15

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling