The augmentative systems in children with TEA
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi51.1420Keywords:
Autism, Communication, Language, Augmentative systems.Abstract
Infants are born with skills that, together with the experiences that adults offer them, allow the development of communication and prelinguistic abilities that will make the basis for the subsequent linguistics stage development. To think about the special path that children with TEA make in this development will allow, the professionals that work with them, reflect on what to take into account, and how and when we need to consider the use of some type of augmentative communication.
References
Brun, J.M i Villanueva, R. (2004). Niños con autismo. Experiencia y experiencias. Valencia: Promolibro
Bruner, J. (1986). El habla del niño. Cognición y desarrollo. Barcelona: Paidós.
Carbonell, N. i Ruíz, I. (2013). No todo sobre el autismo. Madrid: Gredos
Clemente, Rosa Ana (1995). Desarrollo del lenguaje. Manual para la intervención en ambientes educativos. Barcelona. Octaedro.
Egge, Martin (2008). El tratamiento del niño autista. Madrid: Gredos.
Escayola, Elisabeth i Barnés, Gemma (2005). Tratamiento del autismo. Psicoanálisis aplicado y lenguaje alternativo. Clínica entre varios. Revista l’Interrogant nº6. Recuperat de: http://revistainterrogant.org/tratamiento-del-autismo-2/
Frith, Uta (1991). Autismo. Madrid: Alianza editorial.
Hoffman, Cecília (2016). Construyendo mundos. Autismo, atención precoz y psicoanálisis. El caso Dídac. Madrid: Gredos.
Maleval, Jean-Claude (2011). El autista y su voz. Barcelona: Gredos.
Rivière, Ángel (2001). Autismo. Orientaciones para la intervención educativa. Madrid: Trotta
Serra, M., Serrat, E., Solé, M. R.,Bel, A., Aparici, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel
Thervarten, C. (1979). ”Communication and cooperation in early infancy: a description of primary intersubjectivity”, en M. Bullowa (ed.) Before de speech: The beginning of interpersonal communication. Cambridge: Cambridge University press.
Villanueva, R. (2014). Ayudas a la comunicación en niños pequeños con TEA. Reflexiones sobre la utilización de los sistemas aumentativos y alternativos de comunicación. Revista Desenvolupa. Recuperat de http://www.desenvolupa.net
Viloca, Llúcia (2003). El niño autista. Detección, evolución y tratamiento. Barcelona: CEAC
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.