Considerations for the school orientation of students with Autism Spectrum Disorders
Abstract
The following article summarizes the current types of schooling in Catalunya and some elements of the familiar and scholar context to be taken into account with the services needed in the school guidance of students with ASD (TEA).It also includes indicators of four profiles that link the gravity of the disorder with special educational needs and schooling modalities as well as a pattern of observation.
References
CASTILLA CASTILLA, M. TERESA. 2010. L’alumnat amb trastorns de l’espectre autista: un repte per a la inclusió educativa. Àmbits de Psicopedagogia, n. 30, pàg.15-21.
CRESPO CUADRADO, MANUELA, 2001. Autismo y Educación. Actas del III Congreso “La Atención a la Diversidad en el Sistema Educativo”. Universidad de Salamanca. Instituto Universitario de Integración en la Comunidad (INICO) (xarxa)
http://campus.usal.es/~inico/actividades/ponenciasuruguay.htm
EGUZKIÑE ETXABE MERODIO, 2002 Modalidades de escolarización. Análisis de una experiencia de apoyo a la integración. Trobada Escola Inclusiva, present i futur.
HERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, J.M, 2006. Centros de Integración Preferente para Alumnos con Trastornos Generalizados del Desarrollos: Reto...Realidad. Polibea, vol. 78:22-27.
GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT. Decret 2999/1997 sobre l’atenció educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ 2009 Departament d’Educació Aprenem junts per viure junts. Pla d’Acció 2008-2015 (xarxa) http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf
GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ, 2010.1 Instruccions per a l’organització i funcionament dels centres educatius públics d'educació infantil i primària i d'educació especial per al curs 2010 (xarxa)
http://educacio.gencat.net/portal/page/portal/Educacio/InstruccionsCurs
GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ, 2010.2 Elements per a afavorir la inclusió (xarxa)
http://www20.gencat.cat/portal/site/Educacio/menuitem.a735c8413184c341c65d3082b0c0e1a0/vgnextoid=24daccb509025210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=24daccb509025210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default#FW_contingut
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.