From excellence to excellence, an inclusive look at educational success
Abstract
Excellence promotion is a main point of the quality of education in schools. In our school, several strategies (curriculum diversification, tutoring…) have been undertaken in order to work on Excellence as a goal for every student, in an inclusive approach. This implies the development of didactic strategies and activities improving diagnosis and detection, diversity attention and the “learning to learn” competences.
References
AUSUBEL, D.P.; NOVAK J.D.; HANESIAN, H. (1983) Psicología Educativa: Un punto de vista cognitivo, Editorial Trillas: México.
CALVET, M. (2003) Elaborar informes de treball experimental: donar a conèixer l'acció i el pensament. pp. 169-188. En: SANMARTÍ, N.; Aprendre ciències tot aprenent a escriure ciència. Edicions 62, Barcelona.
COLL, C.; PALACIOS, J.; MARCHESI, A. compil. (1992) Desarrollo psicológico y educación, II. Psicologia de la Educación. Editorial Alianza Psicologia. Madrid.
CARNÉ, M.; COMA, R. (2009) Diversitat i excel·lència. A Currículum i Organització. Direcció general de l’educació Bàsica i el Batxillerat. Departament d’Educació.
CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010): Cap a organitzacions també competencials. Àmbits de Psicopedagogia. Núm. 30. Pàgs: 4-9.
CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010) Els plans individualitzats: dels documents a la reflexió. Canviar de perspectiva. Àmbits de Psicopedagogia. Núm. 30. Pàgs: 10-14
PRATDESABA, N. (2010). IES Marta Mata: Organització del treball per competències. Revista Catalana de Pedagogia. Monogràfic sobre competències bàsiques.
DOMÈNECH, J.; GUILLAUMES, M.; LOBO, J.(2011): Exprimiendo el dosier. Camform, una herramienta para la gestión de los aprendizajes en el aula (2011). Aula de Innovación Educativa. Núm. 201. Pàgs 63-66.
ARGENT, T. (coord.). Projecte educatiu “Millorem”. Causes del fracàs escolar i propostes de millora. Vallès Oriental. 2011.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.