Music and dance in the school syllabus

CEPSA Oriol Martorell in Barcelona and artistic integrated school

Authors

  • Maria Andreu i Duran Professor of Music Language at CEPSA Oriol Martorell

Abstract

Comprehensive education can not forget a major skill to human beings as art. The Primary /Secondary Artistic School (CEPSA) Oriol Martorell is a state school located in Barcelona. Students attend music and dance classes integrated in compulsory education. In this school ballet, creative movement, playing an instrument or chamber music is as important as Mathematics, Language or Humanities. Despite dedicating time to artistic subjects pupils acquire basic skills at the same level or superior than other Primary Schools in Catalonia.

References

ALSINA, PEP. (2008). La educación musical no necesita justificarse en función de su influencia en los aprendizajes propios de otras áreas, sino que tiene su propia misión en el desarrollo humano. http://www.educaweb.com/EducaNews/interface/asp/web/NoticiesMostrar.asp?NoticiaID=2803&SeccioID=3380.

BLACKING, JOHN. (1973). Fins a quin punt l'home és music? Musica i Antropologia. Eumo Editorial. Vic.

DELORS, JACQUES and ETC. (1996). Educació: Hi ha un tresor amagat a dins. Editorial Mediterrània pel Centre Unesco de Catalunya. Barcelona.

ESTEVE, JOSÉ M. (2003). La tercera revolución educativa. la educación en la sociedad del conocimiento. Ediciones Paidós Ibérica. Barcelona.

HARGREAVES, DAVID J. (1998). Música y desarrollo psicológico. Graó. Barcelona.

HARGREAVES, DAVID J. (1991). Infancia y educación artística. Ministeri d'educació i ciència, Ed. Morata. Madrid.

KODÁLY PEDAGOGICAL INSTITUTE OF MUSIC DE KECSKEMÉT. (6 maig 2008). http://www.kodaly-inst.hu/

LEVITIN, DANIEL J. (2006). Tu Cerebro y La Música. RBA Libros S. A. Barcelona.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN. (2006). LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, d’educació.. Vol. 2/2006. «BOE» 106, de 4-5-2006.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN Y CIENCIA. (1990). Ley orgánica 1/1990, de 3 de octubre, de ordenación general del sistema educativo. Madrid.

MIRANDA PÉREZ, JOAQUIM. (2003). Elaboració d'un model multimèdia d'intervencióper a l'educació de l'oïda musical. Tesi doctoral Vol. 1. UAB. Barcelona.

MORIN, EDGAR. (2000). Els set coneixements necessaris per a l'educació del futur. Centre Unesco de Catalunya. Barcelona.

READ, HERBERT. (1970). Arte y sociedad. Nueva Colección Ibérica. Ediciones Península. Barcelona.

ROS, NORA. (2004) El lenguaje artístico, la educación y la creación. www.rieoei.org/deloslectores/677Ros107.PDF.

SMALL, CHRISTOPHER. (1980). Música sociedad educación. Alianza Musica. Alianza Editorial. Madrid.

VILAR I MONMANY, MERCÉ. (2004). Acerca de la educación musical. http://musica.rediris.es/leeme/revista/vilarm.htm

Downloads

Published

2020-02-10

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling