Shared Schooling: transition process towards a school for everyone
Abstract
In this paper I expose some of the ideas derived from a research about shared schooling with children with special needs between the regular centers and the special education ones developed in the last years in a Barcelona district. I will also explain the reasons why I think that those experiences had sense when first initiated but they now are becoming a way to perpetuate the separation model between the regular school and the special one; as a transition period they mean a research field to get closer to the limits to be overcomed in the way to the inclusive school.
References
Booth, T. i Ainscow, M. (2002). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. (Traducció i adaptació: Ana Luisa López, D. D., Gerardo Echeita, Climent;Giné, E. M., Sebastián Moratalla y Marta Sandoval., Trans.). Madrid: De la edición en castellano: CSIE y Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva.
Camús, I. ; Capdevila, C.; De Villalonga, R. i Taxonera, T. (2000): Estudi de l’experiència d’escolaritat compartida amb alumnes amb NEE .(Manuscrit no publicat). Barcelona.
Camús, I.(2006): Anàlisi i valoració de les experiències d'Escolaritat Compartida en el districte de Sarrià- Sant Gervasi. Barcelona: Departament d'Educació. Es pot consultar en: http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200506/memories/1113m.pdf
Carbonell, E. (Ed.), 1999: El constructe de la qualitat de vida. Els DIPS a Catalunya davant el segle XXI. Barcelona: coordinadora de tallers per a minusvàlids psíquics a Catalunya.
Coll, C. (1986): Marc Curricular per a l'Ensenyament Obligatori. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.
Guba, E. (1985). Criterios de credibilidad en la investigación naturalista. En Gimeno Sacristán, (ed.). La enseñanza: su teoría y su práctica (pp. 148- 165). Madrid: Akal.
UNESCO. (2000). Marc d’acció de Dakar. Educació per a tothom: cumplir amb els nostres compromisos col•lectius. París: UNESCO.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.