The complexity paradigm: a change in the way of thinking
Abstract
.
References
Bolívar, A. (2000) Los centros educativos como organizaciones que aprenden. Madrid. La Muralla.
Lave, J. (1991) Situated learning in Comunities of Practice. En Resnik, L., Levine, J., Teasley, S. (Ed.) Prespectives on Socially Shared Cognition. American Psicological Association, Washington, DC.
Lipman, M. (1997) Pensamiento complejo y educación. Madrid. Ediciones de la Torre.
Morin, E. (1997) Introducción al pensamiento complejo. Barcelona. Gedisa.
Morin, E. (2000) La mente bien ordenada. Barcelona. Seix Barral.
Morin, E. ( 2003) El Método. La humanidad de las humanidades. La identidad humana. Madrid. Ediciones Cátedra.
Vilar, S. (1997) La nueva racionalidad. Barcelona. Kairós, S.A.
Lave, J. (1991) Situated learning in Comunities of Practice. En Resnik, L., Levine, J., Teasley, S. (Ed.) Prespectives on Socially Shared Cognition. American Psicological Association, Washington, DC.
Lipman, M. (1997) Pensamiento complejo y educación. Madrid. Ediciones de la Torre.
Morin, E. (1997) Introducción al pensamiento complejo. Barcelona. Gedisa.
Morin, E. (2000) La mente bien ordenada. Barcelona. Seix Barral.
Morin, E. ( 2003) El Método. La humanidad de las humanidades. La identidad humana. Madrid. Ediciones Cátedra.
Vilar, S. (1997) La nueva racionalidad. Barcelona. Kairós, S.A.
Downloads
Published
2003-11-01
Issue
Section
Educational Psychology and Counselling
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.