The links between school and family
Abstract
.
References
ALEGRET, J.; CASTANYS, E. (1998): Juegos posibles en torno al niño: movilidad de los profesionales en las redes periféricas, a Redes, Desembre, Barcelona
BOWLBY, J.(1958): The nature of the child’s tie to his mother, a International Journal of Psychoanalysis, 39, 350-73
CURONICI, C; Mc CULLOCH, P. (1997) Psychologues et enseignants. Ed. De Boeck, Université. París-Bruxelles 1997.
DOMINGO, A.: Educar en temps difícils (en curs de publicació), a Revista del centenari de l’Escola Industrial de Sabadell.
DOWLING, E.; OSBORNE, E (comp) (1985): Familia y escuela, una aproximación conjunta y sistémica. Paidos. 1996. Per a l’edició original en anglès: The family and the sochool. A joint systems approach... Ed. Routledge & Kegan Paul, London and New York. 1985
FALICOY, C. (1995): Training to Think Culturally: a Multidimensional Comparative Framework, a Family Process, vol XXXIV, no. 4
FISHER,L. (1986): Systems-Based Consultation with Schools, a Systems Consultation, recop. per Wynne, McDaniel i Weber, The Guilford Press, N.York
PICHON-RIVIÈRE, E. (1980): La teoría del vínculo. Nueva Visión, Buenos Aires
SALZBERGER, I-WITTENBERG, HENRY G., OSBORNE, E. (1983): L’experiència emocional d’ensenyar i aprendre. Rosa Sensat – Edicions 62. Barcelona Col. Estudis. Setembre 1989. Per a l’edició original en anglès: The emotional experience of learning and teaching. Routledge & Kegan Paul,
London and New York, 1983.
BOWLBY, J.(1958): The nature of the child’s tie to his mother, a International Journal of Psychoanalysis, 39, 350-73
CURONICI, C; Mc CULLOCH, P. (1997) Psychologues et enseignants. Ed. De Boeck, Université. París-Bruxelles 1997.
DOMINGO, A.: Educar en temps difícils (en curs de publicació), a Revista del centenari de l’Escola Industrial de Sabadell.
DOWLING, E.; OSBORNE, E (comp) (1985): Familia y escuela, una aproximación conjunta y sistémica. Paidos. 1996. Per a l’edició original en anglès: The family and the sochool. A joint systems approach... Ed. Routledge & Kegan Paul, London and New York. 1985
FALICOY, C. (1995): Training to Think Culturally: a Multidimensional Comparative Framework, a Family Process, vol XXXIV, no. 4
FISHER,L. (1986): Systems-Based Consultation with Schools, a Systems Consultation, recop. per Wynne, McDaniel i Weber, The Guilford Press, N.York
PICHON-RIVIÈRE, E. (1980): La teoría del vínculo. Nueva Visión, Buenos Aires
SALZBERGER, I-WITTENBERG, HENRY G., OSBORNE, E. (1983): L’experiència emocional d’ensenyar i aprendre. Rosa Sensat – Edicions 62. Barcelona Col. Estudis. Setembre 1989. Per a l’edició original en anglès: The emotional experience of learning and teaching. Routledge & Kegan Paul,
London and New York, 1983.
Downloads
Published
2003-04-01
Issue
Section
Educational Psychology and Counselling
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.