Confinement: many questions and a wall of loneliness for children and families in socialization
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5011Keywords:
Confinement, Media, InteractionAbstract
The author outlines some of the needs observed and experienced by children with specific support needs and their families during the pandemic. It calls for reflection and anticipation of new answers to some of the questions that have challenged the professional world and the education system specifically.
References
LAPIERRE, A.; LLORCA, M.; SÁNCHEZ, J. (2015). Fundamentos de intervención en psicomotricidad relacional. Reflexiones des de la práctica. Málaga: Ediciones Aljibe.
DECRET 150/2017, de 17 d’octubre, Decret 150/2017, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Departament d’Ensenyament.
SERRABONA MAS, J. (2017). Abordaje psicomotriz de las dificultades del desarrollo. Barcelona: Ed. Horsario.
FRANCH, N. (2018). Poética Corporal. Psicomotricidad. Cuerpo en movimiento, cuerpo en relación. Barcelona: Octaedro Editorial.
MORILLO LESME, T.C.; LLORCA LLINARES, M.; SÁNCHEZ RODRÍGUEZ, J. (2018). Los Trastornos del vínculo: análisis e intervención des de la psicomotricidad relacional. “Caminando hacia una relación segura”. Buenos Aires: Ediciones Corpora.
MORILLO LESME, T.C.; LLORCA LLINARES, M.; SÁNCHEZ RODRÍGUEZ, J. (2019). La psicomotricidad como acompañamiento a la población infantil con TEA. Buenos Aires: Ediciones Corpora.
CENTRE EDUCATIU I TERAPÈUTIC CARRILET. Reptes i reflexions entorn l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) durant el context de pandèmia. Àmbits de psicopedagogia i orientació. Nº 53, novembre 2020 p. 60-72.
ARNAIZ SANCHO, V. (2020). El Valor del present a l’escola. Àmbits de psicopedagogia i orientació. Nº 53, novembre 2020 p. 3-9.
SAAL, S. (2020). ¿Alguien se preguntó cómo me siento? Inhibición psicomotriz. Conceptualización, clasificación e intervención clínica. Buenos Aires: Ediciones Corpora
Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.