"I am so bad, that i go directly to the head teacher to be expelled "

The school, a therapeutic relationship experience also for characteristic students. An application of dynamic psychology

Authors

  • Pilar Vilagut Macià Especial Education teacher

Keywords:

Inclusive education, Behaviour, Emotions, Learning

Abstract

The aim of this article is to provide tools to understand maladjusted students. It analyses the origins of their problems and offers some ideas on how to teach them in order to promote an adequate development, rich in knowledge and emotions.

References

BION, W. R. (1966). Aprendiendo de la Experiencia, Paidós, Bs. As.

BION, W. R. (1997). Experiencias en Grupos, Editorial Paidós, Bs. As., 2ª reimpresión.

COROMINAS, J (1985). Defenses autístiques en nens psicòtics: Estudis, aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanálisis nº 20.

MELTZER, D (1973) Interpretación rutinaria e interpretación inspirada. Boletín Científico de la Asociación Psicoanalítica Británica.

MESSEGUER, R. (2008) Conferencias sobre Psicoterapia Psicoanalítica Grupal. Aportaciones teóricocíinicas.

Instituto Francés, Barcelona 2008. Dentro del marco de conferencias de la Sociedad de Historia del Psicoanálisis.

ORTIZ, M. (2007) Pautes d’intervenció educo-terapèutiques a l’IES. Àmbits de Psicopedagogia nº20.

TABBIA, C. Los sistemas de valores de la realidad psíquica. Leído en la VII Jornada del Centre Alberto Campo: “Cambio de valores”, Barcelona, 6-XI-2004. Publicado en Intercambios. Papeles de psicoanálisis, Nº 14, junio 2005, Barcelona, 51-61.

TUSTIN, F. (1992). El cascarón protector en niños i adultos. Amorrotu Editores.

VILAGUT, P (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistes. Àmbits de Psicopedagogia Nº 22

Published

2016-11-01

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling