Aplicació del qüestionari CESC dins d'un programa de prevenció de l'assetjament escolar en un centre de secundària
Resum
El qüestionari CESC (Conducta i Experiències Socials a Classe) ha mostrat ser un instrument vàlid i molt útil per detectar i prevenir les situacions de maltractament entre iguals. En aquest article es fa referència a l'aplicació d'una versió informatitzada del CESC elaborada per la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears, amb l'autorització dels autors. El qüestionari s'utilitza com a part important d'un programa de convivència inclòs en el Pla d'Acció Tutorial de l'IES S'Arenal de Llucmajor, Mallorca.
Referències
Collell J., Escudé C. (2006). Maltractament entre alumnes (I). Presentació d'un qüestionari per avaluar les relacions entre iguals. CESC (Conducta i experiències socials a classe), Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 8-12.
Collell J., Escudé C. (2006). Maltractament entre alumnes (II). Administració del CESC (Conducta i experiències socials a classe), Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 13-21.
Institut per a la Convivència i l'èxit escolar. Conselleria d'Educació i Cultura. Govern de les Illes Balears. (2010). Material CESC, disponible online a:
htpp://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?mkey=M151&lang=CA&cont=3522
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.