Aplicación del cuestionario CESC dentro de un programa de prevención del acoso escolar en un centro de secundaria

Autores/as

  • Jordi Collell Caralt Psicopedagogo EAP G-10
  • Carme Escudé Miquel Psicopedagoga EAP G-05
  • Eva Cantó Hurtado Jefa de Estudios del IES S'Arenal, Llucmajor, Mallorca
  • Juan josé Escobar Ballesteros Director IES S'Arenal, Llucmajor, Mallorca

Resumen

El cuestionario CESC (Conducta y Experiencias Sociales en Clase) ha mostrado ser un instrumento válido y muy útil para detectar y prevenir las situaciones de maltrato entre iguales. En este artículo se hace referencia a la aplicación de una versión informatizada del CESC elaborada por la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears, con la autorización de los autores. El cuestionario se utiliza como parte importante de un programa de convivencia incluido en el Plan de Acción Tutorial del IES S'Arenal de Llucmajor, Mallorca.

Citas

Cantó E., Collell J., Escobar J.M., Escudé C,. (2010). Aplicació informàtica CESC: anàlisi grupal en temps real per poder detectar i prevenir l'assetjament escolar, així com també l'estatus sociomètric de cada un dels alumnes. Comunicació presentada al Congrés sobre Convivència Escolar i participació de l'Entorn Educatiu, Palma de Mallorca, octubre 2010 (material no publicat).

Collell J., Escudé C. (2006). Maltractament entre alumnes (I). Presentació d'un qüestionari per avaluar les relacions entre iguals. CESC (Conducta i experiències socials a classe), Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 8-12.

Collell J., Escudé C. (2006). Maltractament entre alumnes (II). Administració del CESC (Conducta i experiències socials a classe), Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 13-21.

Institut per a la Convivència i l'èxit escolar. Conselleria d'Educació i Cultura. Govern de les Illes Balears. (2010). Material CESC, disponible online a:
htpp://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?mkey=M151&lang=CA&cont=3522

Descargas

Publicado

15.01.2012

Número

Sección

Práctica profesional