Una proposta per a l'escolarització de l'alumnat estranger amb NEE
Resum
Aquest article és una síntesi del Projecte Comenius "L'escolarització de l'alumnat immigrant estranger amb NEE" (Barcelona 2000-2003). Emmarca els factors a tenir presents en la identificació de les necessitats de l'alumnat estranger amb discapacitat en el moment de la incorporació al nostre sistema educatiu, el procés d'identificació, els instruments per a l'avaluació i la planificació de la resposta educativa.
Referències
CARBONELL, F (1997), Immigrants estrangers a l’escola. Desigualtat social i diversitat cultural en educació. Barcelona: Alta Fulla
DELORS,J. (1996) Els quatre pilars de l'Educació. Informe per a la UNESCO de la comissió Internacional sobre l'Educació al segle XXI
Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament. (2000): Informes d’ensenyament. Escolarització d’alumnat fill de famílies immigrants. Barcelona, DC: Author.
Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament. (2001): Pla d’acollida del centre educatiu. Barcelona, DC: Author.
Generalitat De Catalunya. Departament D'ensenyament. Currículum Educació Primària.
Generalitat De Catalunya. Departament D'ensenyament. Modificacions i Adaptacions del Currículum. Barcelona.
JORDAN, J.A. I ALTRES. (1998) Multiculturalisme i educació. Barcelona. UOC. Edicions Proa. S.A.
PUIGDELLIVOL, I, ( 1998). La educación especial en la escuela integrada. Barcelona Grao.
SUPORTS. Revista Catalana d'Educació Especial i Atenció a la diversitat: Escoles Efectives. Volum 2. Número 1 / Currículum escolar i atenció a la diversitat. Volum 3 número 2 / L'educació especial a Catalunya. Volum 4. Número 2 / L'escola Inclusiva (1/2). Volum 5/6 número ½
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.