A proposal for the schooling of foreign students with NEE

Authors

  • Lola Calzada EAP B-19 Viladecans. LIC Baix Llobregat-Anoia
  • Merche Burillo EAP B-19 Viladecans. LIC Baix Llobregat-Anoia

Abstract

This article is a synthesis of the Comenius Project "The schooling of foreign immigrant students with SEN" (Barcelona 2000-2003). It frames the factors to keep in mind in identifying the needs of foreign students with disabilities at the time of joining our educational system, the identification process, the instruments for evaluation and the planning of the educational response.

References

ATXOTEGUI,J. (2000): Los duelos de la migración: una aproximación psicopatológica y psicosocial. Ponència presentada al II Congreso sobre la Migración en España, Madrid.

CARBONELL, F (1997), Immigrants estrangers a l’escola. Desigualtat social i diversitat cultural en educació. Barcelona: Alta Fulla

DELORS,J. (1996) Els quatre pilars de l'Educació. Informe per a la UNESCO de la comissió Internacional sobre l'Educació al segle XXI

Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament. (2000): Informes d’ensenyament. Escolarització d’alumnat fill de famílies immigrants. Barcelona, DC: Author.

Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament. (2001): Pla d’acollida del centre educatiu. Barcelona, DC: Author.

Generalitat De Catalunya. Departament D'ensenyament. Currículum Educació Primària.

Generalitat De Catalunya. Departament D'ensenyament. Modificacions i Adaptacions del Currículum. Barcelona.

JORDAN, J.A. I ALTRES. (1998) Multiculturalisme i educació. Barcelona. UOC. Edicions Proa. S.A.

PUIGDELLIVOL, I, ( 1998). La educación especial en la escuela integrada. Barcelona Grao.

SUPORTS. Revista Catalana d'Educació Especial i Atenció a la diversitat: Escoles Efectives. Volum 2. Número 1 / Currículum escolar i atenció a la diversitat. Volum 3 número 2 / L'educació especial a Catalunya. Volum 4. Número 2 / L'escola Inclusiva (1/2). Volum 5/6 número ½

Downloads

Published

2005-01-15

Issue

Section

Educational Psychology and Counselling

Most read articles by the same author(s)