Redefinint rols a primer d'ESO

Autors/ores

  • Dolores Ribera Balagué Coordinadora 1er. ESO
  • Eulàlia Paredes Vidiella Psicopedagoga

Paraules clau:

Tutoria, Professorat, Orientació, Adolescència

Resum

El present article explica l'experiència duta a terme en una promoció de 1º d'ESO que presentava unes especials dificultats: mals hàbits de treball i de relació, falta de límits, constant qüestionament de l'adult, desafiament, problemes de convivència, falta de lideratges positius... En l'article s'exposa el treball col·laboratiu del professorat (equip docent, tutors, psicopedagogia...) i les diferents estratègies i actuacions dirigides, tant als alumnes com a les seves famílies, tenint en compte els diferents tipus de problemàtiques que es presentaven. Conclou amb l'anàlisi dels resultats obtinguts després d'un curs d'intens treball en equip de tots els professionals implicats.

Referències

Argilès,M; Paredes, E; Ribera,D. (2007) Deixa’m estar. Barcelona. Ed. Malhivern

Bisquerra, R ( 2009) Psicopedagogía de las emociones. Madrid. Síntesis.

Conangla,M; Soler,J. (2004) La ecología emocional. El arte de transformar positivamente las emociones. Barcelona. Amat.

Cumellas, MJ ( 2006) Nuevas alternativas y modelos en la relación familia-escuela y profesionales de la comunidad.

Funes, J (2008) Malestares: Infancia, adolescencia y familias. Barcelona. Ed Graó

Giner, A; Puigardeu, O (2008) La tutoria y el tutor. Estrategias para su pràctica. Barcelona. Ed Horsori

Paredes,E. (2006) Jovenes que se ayudan para aprender. Cuadernos de Pedagogía 357

Paredes,E, Ribera,D. (2006) Educación en valores. Barcelona. Tibidabo ediciciones.

Segura, M (2007) Programa de competència social. Volum II. Educació secundària obligatòria. Barcelona. Departament d’Educació.

Serrat, A. (2005) PNL per a docents. Millora el teu coneixement I les teves relacions. Bareclona. Graó

Vaello Orts, J. ( 2009) El profesor emocionalmente competente. Barcelona. Graó.

Publicades

01.04.2015

Número

Secció

Pràctica professional