Projecte d'establiment de 'mesures educatives alternatives' a la privació d'assistència de l'alumnat a l'Institut en cas d'expedient disciplinari

Autors/ores

  • Àgueda Redondo Vilaginés Psicòloga i Psicopedagoga. Professora d'Orientació Educativa. Institut Miquel Martí i Pol

Resum

L'objectiu d'aquest article és donar a conèixer el projecte sobre mesures educatives alternatives. Aquest projecte pilot, acabat d'iniciar a la ciutat de Cornellà de Llobregat, sorgeix arran del treball en xarxa des dels diferents serveis educatius i socials de la zona. El projecte pretén oferir mesures diferents de la via disciplinària per a aquell alumnat que, a causa de determinades condicions personals i socials, l'expulsió disciplinar entesa com l'exclusió del centre cap al domicili familiar, no pugui estar degudament acompanyada i per tant es valori com un factor de risc. Aquesta mesura s'ofereix quan s'han esgotat els recursos educatius i l'única alternativa des del centre de secundària és l'expulsió. Tot el procés es gesta, treballa i desenvolupa a partir d'una comissió de professionals. Aquesta comissió segueix un protocol de detecció, valoració de la mesura educativa alternativa i derivació al servei escollit, de forma molt exhaustiva. Els serveis són entitats col·laboradores de la ciutat, amb les quals es contacta i en les que hi ha un adult voluntari per acollir i acompanyar l'adolescent durant el període que correspongui a la mesura.

Descàrregues

Publicades

01.07.2013

Número

Secció

Pràctica professional