USEB – Atenció primerenca a l’escola bressol
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi51.1421Paraules clau:
USEB, TEA, Joc, Vincle, Relació, Observació, Xarxa, Inclusió, Vil·la JoanaResum
La Unitat de Suport a l’Escola Bressol (USEB), és un servei que sorgeix del Centre d’Educació Especial Vil·la Joana i que atén a infants amb trastorns de la relació i la comunicació (TEA, TGD, Trastorns límits…) d’edats de 0 a 4 anys, ajudant-los i acompanyant-los (dins de les escoles bressol) a disminuir el seu patiment perquè puguin estar en un entorn segur, confiat i acollidor.
L’objectiu és que l’infant aconsegueixi gestionar el seu malestar i les angoixes ique es pugui apropar a les diverses àrees curriculars com la descoberta de l’entorn, la d’un mateix i la dels altres, en el desenvolupament personal i també en la comunicació i el llenguatge. I, en definitiva, pugui relacionar-se tant amb els adults referents com amb els seus iguals, fomentant la inclusió dins l’entorn escolar.
Per a fer aquest treball, l’equip de la USEB treballa des de tres pilars importants: el propi nen, els professionals que l’acompanyen (mestres i educadores de les escoles bressol, professionals dels CDIAPS i altres serveis implicats, EAPS…) iles famílies.
Les eines de treball són:l’observació, recerca d’estratègies, posada en comú i aplicació d’aquestes (intervenció), valoració i/o aplicació de noves estratègies. Els àmbits d’aplicació són: En el joc, a l’aula,al pati i a l’escola en general.
Referències
Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet (2012) Comprensión y abordaje educativo y terapéutico del TEA. Barcelona. Horsori Monográficos.
Escario, L. (1992). Contención y comprensión en intervenciones psicoterapéuticas breves. Sociedad española de psiquiatría y psicoterapia del niño y del adolescente. Revista 13-14, 69-82
Klein, M. (1930). La importancia de formación de símbolos en el desarrollo del yo. Obras completas, Vol. 2 Buenos Aires. Paidós
Winnicott, D.W. (1971). Realidad y juego. Barcelona. Gedisa
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.