Una mirada al procés d'avaluació i intervenció per a l'alumnat amb dificultats de regulació del comportament
Resum
Aquest article descriu els objectius i procediments de treball de l'SEETDIC de Vallès Occidental. Pel que fa a el procediment de treball s'evidencia com es tracta la demanda i quins documents s'utilitzen per definir-la. Es presenta la metodologia i els instruments d'observació que s'utilitzen. El procés d'intervenció a partir de la creació d'entorns favorables i de la reflexió sobre les fortaleses i les dificultats de l'alumne. Finalment, es descriuen diferents eines de treball per a l'abordatge de les dificultats de regulació de la conducta.
Referències
Bloomquist, M. L. i Schnell, S.V. (2005). “Helping children with agression and conduct problems”. New York. Guilford Press.
Font, J. (2008). El suport conductual positiu,una perspectiva pel tractament de les conductes problemàtiques. Revista catalana Àmbits de psicopedagogía i educació. Nº 23. Pag. 53-57.
Geddes, H. (2010). “El apego en el aula”. Barcelona. Editorial Graó.
Greene, R. W. (2003). “El niño insoportable”. Barcelona. Medici.
Horner, R y Sugai, G. (2008). “El suport conductual positiu a nivell d'escola”. Jornades APPS.
Reynolds, C. R. i Kamphaus, R. W. (2004). “BASC. Sistema de evaluación de la conducta de niños y adolescentes”. Madrid. TEA Ediciones.
Saumell, C. ; Alsina, G. i Arroyo, A. (2011). “Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento”. Vol. 1, infantil y primaria. Colección: Escuela Inclusiva. Barcelona. Editorial Graó.
Walker, H. M., Colvin, G. I Ramsey, E (1995). “Antisocial behaviour in school: strategies and best practices”. Pacific Grove, CA: Brooks /Cole.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.