De la disciplina a la gestió de l'aula

Autors/ores

  • Ramon Coma INS MARTA MATA, Montornès del Vallès
  • Núria Pratdesaba INS MARTA MATA, Montornès del Vallès
  • Andreu Montañés INS MARTA MATA, Montornès del Vallès

Resum

Perquè l'alumnat aprengui i adquireixi les competències que necessita per a la vida, cal que hi hagi un bon ambient de treball a l'aula. El professorat té un paper molt important a l'hora de gestionar el grup i cada un dels alumnes que el conformen, però també és fonamental la bona organització de centre i el treball en equip entre el professorat. En aquest article s'intenten entendre les raons que, de vegades, dificulten que s'aconsegueixi ordre a l'aula i es donen orientacions que, de manera objectiva, contribueixen a afavorir la disciplina i l'aprenentatge de l'alumnat, considerant que la base de l'acció preventiva s'aconsegueix a partir d'una bona gestió de la classe.

Referències

COMA, R. ; ALVAREZ, LL. (2005) Técnicas e instrumentos de evaluación psicopedagógica: En SÁNCHEZ CANO, m ; BONALS, J. : La evaluación psicopedagógica. Ed. Graó.

LUENGO, D. (2005) La ansiedad al descubierto. Paidós: Barcelona.

LURI, G. (2008) L’escola contra el món. L’optimisme és possible. Ed. La Campana: Barcelona

CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010): Cap a organitzacions també competencials. Àmbits de Psicopedagogia. Núm. 30. Pàgs: 4-9.

Descàrregues

Publicades

21.11.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació