Programa d'orientació i transició a la vida adulta dels alumnes amb discapacitat psíquica greu
Resum
El procés de transició a la vida adulta de les persones amb discapacitat intel·lectual és complicat i encara ho pot ser més quan el tipus d’escolarització viscuda pels joves (i per tant les expectatives generades per ells i les famílies) difereix de les sortides professionals existents. Aquest és el cas del nostre alumnat amb NEEGiP que gaudeix del recurs USEE.
Aquest escrit justifica la necessitat de treballar i aprofundir en aquesta línia, descriu els diferents eixos del programa d’orientació i transició que en aquests moments s’està desenvolupant a l’IES per tal de facilitar el procés de transició a la vida adulta i activa d’aquests alumnes i, per últim, recull algunes de les conclusions estretes fins el moment.
Referències
Arteaga,L; Nus,P; Muñoz,L; Palomar, Montse (2004). Habilidades de autonomía personal y social. CFGS Integración Social. Servicios Socioculturales y a la comunidad. Altamar. Barcelona
Caballo, V.E. (1987). Teoría, evaluación y entrenamiento de las habilidades sociales. Valencia: Promolibro
Diaz-Aguado M.J et al.(1995) “ La evaluación de la competencia social a través del conocimiento de estrategias de interacción con los compañeros”. Madrid: ONCE.
Golstein, A.P., Sprafkin, R.P, Gershaw, N.J., y Klein, P. (1989). Habilidades sociales y autocontrol en la adolescencia. Barcelona: Martínez y Roca.
Guerrero,C (2002). Formación ocupacional de las personas con discapacidad psíquica.Barcelona, Ariel.
Martínez, R.N., (2002). Juventud y discapacidad. Programas y herramientas para facilitar la transición a la vida adulta. Bilbao. Ediciones Mensajero
Monjas,I.(1992). La competencia social en la edad escolar. Diseño, aplicación i validación del “Programa de Habilidades de Interacción social”. Tesis doctoral. Universidad de Salamanca.
Monjas, I (1993). Programa de entrenamiento en habilidades de interacción social. PEHIS. Salamanca: Trilce.
Pallisera,m; Fullana,J; Vilà,M: Santiago,J; Cardona,M (2008). Universitat de Girona. Col·lecció: Dos punts.
Paula,I. (2000) “Habilidades sociales: Educar hacia la autorregulación”. Conceptualización, evaluación o intervención. Cuadernos de educación.ICE. Universidat de Barcelona.
Verdugo, M.A. (1989). Programas conductuales Alternativos para la educación de los deficientes mentales. Programa de Habilidades Sociales. Madrid : Mepsa.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.