Els sabers professionals de l'assessor psicopedagògic
Resum
El present article recull les aportacions de la investigació duta a terme per conèixer com construeixen coneixement els assessors psicopedagògics a través de la seva participació en les activitats professionals. També es planteja quins són els coneixements que s'adquireixen mitjançant els processos d'aprenentatge que sorgeixen de la interacció entre els professionals. En les conclusions s'apunten alguns elements de continuïtat entre la formació inicial i la construcció de coneixement al llarg de la vida professional.
Referències
Bolivar, A.; Domingo, J. y Fernández, M. (2001) La investigación biográfico – narrativa en educación: enfoques y metodología. Madrid: Muralla.
Bromme, R. y Tillema, H. (1995): Fusing eperience and teory: The structure of profesional knowledge. Learning and Instruction, 5, 261-267.
Carretero Torres, R. i Pérez Cabaní, M.LL. (2005) El asesoramiento educativo como medida facilitadora de los cambios que la convergencia europea plantea a la universidad. Revista de la Red Estatal de Docencia Universitaria. Vol. 4 nº 2
Catani, M. (1984): De l’enseignement centré sur l’écoute et l’expression de soi à l’approche biographique. Education permanente, 72/73, 97-119.
Contreras Domingo,J. (1987): “De estudiante a profesor: socialización y aprendizaje en las prácticas de enseñanza” en Revista de Educación. 282
Estepa, J. (2000): La investigación sobre el conocimiento profesional de los profesores para enseñar ciencias sociales. XI Simposium internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales. Huelva.
Marcelo, C (2003) El aprendizaje informal y su impacto sobre el desarrollo organizativo. A Gairin, J.i Armengol, C. (Eds.) Estrategias de formación para el cambio organizacional.Barcelona. Praxis
Montero Mesa, L. (2001): La construcción del conocimiento profesional docente. Argentina. Homo Sapiens
Pérez Cabaní, M.L.; Carretero Torres, R. (2003) Competencias relativas a la utilización de métodos y procedimientos para la intervención psicopedagógica. En C. Monereo (coord.) Modelos de orientación e intervención psicopedagógica. Barcelona, EDIUOC.
Tamir, P. (2005) : Conocimiento profesional y personal de los profesores y de los formadores de profesores. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado, 9, 2. Wenger, E. 2001): Comunidades de práctica . Barcelona: Paidós
Wertsch, J.V. (1993): Voces de la mente. Un enfoque sociocultural para el estudio de la acción mediada. Madrid: Visor
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.