Una experiència docent amb infants autistes. Una perspectiva psicodinàmica
Resum
L'autora pretén establir un pont entre les bases que constitueixen la LOGSE: el constructivisme i la globalització, passant per les Zones de Desenvolupament Pròxim de Vigotsky, els Aprenentatges Significatius, i els mecanismes psicodinàmics com: la capacitat de reverie o ensomni matern, la contenció emocional, el vincle afectiu, el re-coneixement de sentiments, el re-coneixement de l'altre, i l'experiència no conscient, aplicats a l'ensenyament d'alumnes amb trastorn autista.
Referències
BRUN, J.M, VILLANUEVA,R. (2004) Niños con autismo. Experiencia i experiencias. Editorial Promolibro
COROMINES, J. (1991). Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.
COROMINES, J.(1985) Defenses Autístiques en nens psicòtics: Estudis i Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi, vol. II, nº2.
D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicosis? Departament D'ensenyament. Generalitat de Catalunya. Currículum d'infantil i primaria.
FERRARI, P. (2000). L'autisme Infantil. Biblioteca Nueva,
GALLARDO, A. (2001) Equip d'Assessorament i Orientació Psicodinàmica. Sta. Coloma de Gramenet. Pla de formació del Professorat. Les Teories de l'Aprenentatge segos la Reforma i els Acords Metodològics de Centre.
HOFFMAN, J.M. (2001) La espontaneidad y iniciativa en bebés. 6es Jornades Internacionals Anne Fundació, Barcelona.
MELTZER, D. (1984) Exploraciones del autismo; Ed. Paidos.
MELTZER, D (1973) Interpretación rutinaria e interpretación inspirada. Boletin Científico de la Associación Psicoanalítica Britànica.
MELTZER, D (1976) Dimensiones técnicas de la interpretación: la temperatura i la distància. Boletin Científico de la Associación Psicoanalítica Britànica.
ONRUBIA, J. (1994) El constructivismo en el aula. Biblioteca de Aula.
RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. U. A. de Madrid. Pagina Autismo España.
SEGAL,A (1984) Introducción a la obra de Melani Klein.. Hogar del Libro.
TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos.. Amorrotu ediciones.
Servei de Salut mental en els centres d'educació especial. (1997) Necessitats i programes d'atenció als nens autistes i psicòtics.
ZABALA, A. (1994) L'enfocament Globalitzador. Reforma Educativa.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.