La col·laboració Escola-Família des d'una perspectiva sistèmica-relacional
Resum
El meu "propòsit conscient" és transmetre algunes de les idees desenvolupades en la investigació teorico-pràctica que vaig realitzar sobre la col·laboració entre l'escola i les famílies d'alumnes amb necessitats educatives especials. El punt de partida és l'anàlisi de la situació interactiva escola-família a partir d'una perspectiva sistèmica, que permet abordar la complexitat d'aquesta interacció. Des dels postulats de l'epistemologia sistèmica, que contemplen el context com una variable de primer ordre en la lectura de l'comportament, es defineixen alguns instruments de treball. Aquests instruments, incorporats com a metodologia, afavoreixen la col·laboració amb les famílies, que ha de partir sempre del respecte incondicional, el reconeixement de les seves capacitats i la proximitat afectiva.
Referències
BATESON, G. (1972). Pasos hacia una ecología de la mente. Buenos Aires: Planeta-Carlos Lohlé. (2ª reimpr., 1992)
FROMM, E. (1959), El arte de amar. Barcelona: Paidós.
MORIN, E. (1999): La mente bien ordenada. Repensar la reforma. Reformar el pensamiento. Barcelona: Seix Barral.
PLANAS, M. (2003): “Entrevista a Albert Sarró: repensant el treball amb les famílies”, a ÀMBITS de Psicopedagogia, núm. 8.
ROSNAY, J. De (1987): El macroscopio. Hacia una visión global. Madrid. Editorial AC.
RAY, W. A. (1991). “La terapia interactiva de Don D. Jackson”, a Sistemas Familiares, Abril 1991.
WATZLAWICK, P.; BEAVIN, J; JACKSON, D. (1981). Teoría de la comunicación humana. Barcelona: Herder.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.