Els nens i les nenes amb Trastorn Generalitzat del Desenvolupament. Una primera aproximación

Autors/ores

  • Mª Carmen Rodríguez Jordana Assessora psicopedagògica, EAP Cornellà del Llobregat-Sant Joan Despí

Resum

La intenció d'aquest escrit és compartir el coneixement sobre els nens i les nenes amb trastorn generalitzat de el desenvolupament. És un document obert al debat de les persones implicades en l'educació d'aquests alumnes.
El text s'ha estructurat tenint en compte les capacitats d'autonomia personal, motriu, social, cognitiva, de comunicació i de llenguatge. En cadascuna d'elles s'ha afegit una pauta d'observació específica, que orienti la descripció i avaluació inicial. Finalment, es comenta l'estil d'aprenentatge.

Referències

FERRARI, P. (2000): El autismo infantil. Madrid. Biblioteca Nueva.

RIVIÈRE, A. (2001): Autismo. Madrid. Trotta.


STANTON, M. (2002): Convivir con el autismo. Barcelona. Paidós Ibérica.

WING, L. EVERARD M.P. y otros (1989): Autismo infantil. Aspectos médicos y educativos. Madrid. Santillana.

VILOCA. LL. (2003): El niño autista. Detección evolución y tratamiento. Barcelona. CEAC

Descàrregues

Publicades

01.11.2004

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació