Treball en xarxa i acompanyament emocional als centres educatius de 0-3 anys
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5020Paraules clau:
Treball en xarxa, Acompanyament emocional, 0-3 anys, COVID-19Resum
Aquest article pretén donar a conèixer una de les experiències de treball en xarxa per acompanyar els centres educatius de 0-3 anys realitzada el primer trimestre del curs escolar 2020-2021, front a les incerteses provocades pel COVID-19, com a assessors tècnics docents de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears.
L’objectiu principal d’aquesta experiència era enfortir les capacitats de gestió i organització de les direccions dels centres educatius de 0-3 anys en temps de COVID 19, així com l’acompanyament i sosteniment de la seva cura emocional i la dels seus equips.
En aquest treball en xarxa hi participaren les direccions dels centres educatius de 0-3 anys de les Illes Balears (repartides en 6 grups de treball), representants dels Equips d’Atenció Primerenca (EAP) de la Conselleria d’Educació i Formació Professional, de la Direcció General de Salut Pública i Participació i els referents de l’equip de coordinació Educovid de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.
Aquest acompanyament va constar de quatres sessions per a cada grup, realitzades durant el primer trimestre del curs escolar (setembre- desembre 2020), suposant una trobada per grup cada tres setmanes.
L’acompanyament emocional ha estat l’eina essencial en aquest treball en xarxa que ha permès el sosteniment de la seva cura emocional i enfortir les capacitats de gestió i organització de les direccions i dels seus equips.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.