IES Rodanas: la convivència com a camí cap a la inclusió

Autors/ores

  • Fernando Pablo Urbano Director de l‘IES Rodanas
  • Maria Jesús Mainer Casanova Assessora de formació

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi5750474

Paraules clau:

Inclusió, Convivència, Igualtat, Diversitat

Resum

L’article presenta una síntesi de la cultura de centre que creiem que és la base per construir una comunitat educativa orientada a la inclusió. Diem orientada perquè queda molt de camí fins a aconseguir ser inclusius, però creiem que tenim el necessari per recórrer aquest camí: una visió de l'educació centrada en l'ètica de la cura, un projecte educatiu basat en la convivència i la igualtat, una manera de treballar que col·loca la persona al centre (no només l'alumnat), un lideratge horitzontal i democràtic, abordatge creatiu dels problemes, les capacitats dels docents com a eina... Tot això acompanyat amb diferents fórmules organitzatives i metodològiques. Alhora, aquestes qüestions es troben entrellaçades amb altres iniciatives de centre orientades a treballar la convivència que fan que la inclusió i la pertinença al centre sigui molt més gran com són els dies especials, el cinema, el pla d'igualtat, la ràdio o el projecte de party-zip-acció.

Referències

Tous, J. L. (1981). Cataluña: Invitación al Estudio de la Escuela Rural. Cuadernos de Pedagogía, (79), 18-20

Publicades

17.11.2022

Número

Secció

Pràctica professional