Some future crossroads for educational psychology advice
About the "Manual of educational psychology advice"
Abstract
The autor sets sone of the challenges fort he future of the psychological assessment. He parts from the structural changes that are taking place in the institutions responsible fort he processes of socialitzation and individualization.
References
Badia, A., Mauri, T. I Monereo, C., (Coord.) (2004). La pràctica psicopedagógica en educación no formal (volumen I, II). Barcelona: EDIUOC.
Bauman, Z. (2001). La sociedad individualizada. Madrid: Cátedra.
Bégaudeau, F. (2008). La clase. Barcelona: El Aleph.
Bonals, J.; Sánchez-Cano, M. (coords.) (2007). Manual de asesoramiento psicopedagógico. Barcelona: Graó.
Bourdieu, P. (1994). Razones prácticas. Sobre la teoria de la acción. Barcelona: Anagrama, 1997.
Carretero Torres, MR.; Pujolàs Maset, P.; Serra Capallera, J. (2002). Un altre assessorament per a l’escola. L’assessorament psicopedagògic des d’una perspectiva comunitària. Barcelona: La Galera Pensaments.
Coll, C. (1988). Conocimiento psicológico y práctica educativa. Barcelona: Barcanova
Coll, C. (1994). “El análisis de la práctica educativa: reflexiones y propuestas en torno a una aproximación multidisciplinar”, dins Tecnología y Comunicación Educativas, 24, pp 3-29.
Coll, C. (1996). Psicopedagogía: Confluencia disciplinar y espacio profesional. A Monereo, C. i Solé, I. (Coords.). El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Psicología (pp.33-52).
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: UNESCO-Santillana.
Dubet, F. (2002). El declive de la institución. Barcelona: Gedisa, 2006.
Marcelo, C. (2005). “Que veiente años no son nada. Preocupaciones actuales de los asesores ante la sociedad del conocimiento”, dins Monereo, C.;
Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
Monereo, C.; Solé, I. (1996). “El modelo de asesoramiento educacional-constructivo: dimensiones críticas”, dins: Monereo, C.; Solé, I. (coords.) El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Alianza. Madrid.
Monereo, C.; Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
Morin, E. (1994): “La noción de sujeto”, dins: Fried Schnitman, D. (comp.) Nuevos paradigmas, Cultura y Subjetividad. Buenos Aires: Paidós.
Morin, E. (1999): Tenir el cap clar. Barcelona: Edicions La Campana, 2001.
Pérez Cabaní, MLL; Serra Capallera, J. (2004). “Intervención psicopedagógica en las relaciones del asesor con otros servicios educativos del sector y/o de la comunidad”, dins: Mauri, MT.; Monereo, C. i Badia, A. (coords.) La práctica psicopedagógica en educación formal. Barcelona EDIUOC.
Sennett, R. (1998): La corrosión del carácter. Barcelona: Anagrama, 2000.
Sennett, R. (2006): La cultura del nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama.
Serra Capallera, J. (2004). La construcció de xarxes socials des de la intervenció psicopedagògica pública. Algunes perspectives d’anàlisi. Àmbits de psicopedagogia, 11, pp.15-20.
Serra Capallera, J. (2006). Pràctica professional i estructures organitzades de treball conjunt: col·laboració, xarxa, estructura organitzada de pràctica. <http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200506/1070m.pdf>
Tedesco, JC. (2000). Educar en la sociedad del conocimiento. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Bauman, Z. (2001). La sociedad individualizada. Madrid: Cátedra.
Bégaudeau, F. (2008). La clase. Barcelona: El Aleph.
Bonals, J.; Sánchez-Cano, M. (coords.) (2007). Manual de asesoramiento psicopedagógico. Barcelona: Graó.
Bourdieu, P. (1994). Razones prácticas. Sobre la teoria de la acción. Barcelona: Anagrama, 1997.
Carretero Torres, MR.; Pujolàs Maset, P.; Serra Capallera, J. (2002). Un altre assessorament per a l’escola. L’assessorament psicopedagògic des d’una perspectiva comunitària. Barcelona: La Galera Pensaments.
Coll, C. (1988). Conocimiento psicológico y práctica educativa. Barcelona: Barcanova
Coll, C. (1994). “El análisis de la práctica educativa: reflexiones y propuestas en torno a una aproximación multidisciplinar”, dins Tecnología y Comunicación Educativas, 24, pp 3-29.
Coll, C. (1996). Psicopedagogía: Confluencia disciplinar y espacio profesional. A Monereo, C. i Solé, I. (Coords.). El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Psicología (pp.33-52).
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: UNESCO-Santillana.
Dubet, F. (2002). El declive de la institución. Barcelona: Gedisa, 2006.
Marcelo, C. (2005). “Que veiente años no son nada. Preocupaciones actuales de los asesores ante la sociedad del conocimiento”, dins Monereo, C.;
Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
Monereo, C.; Solé, I. (1996). “El modelo de asesoramiento educacional-constructivo: dimensiones críticas”, dins: Monereo, C.; Solé, I. (coords.) El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Alianza. Madrid.
Monereo, C.; Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
Morin, E. (1994): “La noción de sujeto”, dins: Fried Schnitman, D. (comp.) Nuevos paradigmas, Cultura y Subjetividad. Buenos Aires: Paidós.
Morin, E. (1999): Tenir el cap clar. Barcelona: Edicions La Campana, 2001.
Pérez Cabaní, MLL; Serra Capallera, J. (2004). “Intervención psicopedagógica en las relaciones del asesor con otros servicios educativos del sector y/o de la comunidad”, dins: Mauri, MT.; Monereo, C. i Badia, A. (coords.) La práctica psicopedagógica en educación formal. Barcelona EDIUOC.
Sennett, R. (1998): La corrosión del carácter. Barcelona: Anagrama, 2000.
Sennett, R. (2006): La cultura del nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama.
Serra Capallera, J. (2004). La construcció de xarxes socials des de la intervenció psicopedagògica pública. Algunes perspectives d’anàlisi. Àmbits de psicopedagogia, 11, pp.15-20.
Serra Capallera, J. (2006). Pràctica professional i estructures organitzades de treball conjunt: col·laboració, xarxa, estructura organitzada de pràctica. <http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200506/1070m.pdf>
Tedesco, JC. (2000). Educar en la sociedad del conocimiento. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Downloads
Published
2020-03-22
Issue
Section
Educational Psychology and Counselling
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.